piektdiena, 2011. gada 12. augusts

Mīnus 5kg bez diētām - sākums

Foto no http://www.horeca.lv/raksti/veseligs-dzivesveids
Nesen nosvēros un sapratu, ka pēdējā mēnesī esmu pieaudzējusi klāt sev nevēlamus kg (pašreizējais svars 66kg, pirms tam 64kg). Pirms vasaras turēju sevi stingros grožos, bet tagad esmu palaidusi tos par daudz vaļīgus. Esmu nolēmusi pamazām atgriezties savā iepriekšējā svarā un vēl drusku nomest nost dažus kg. Lai to izdarītu, šī bloga tēma man būs kā motivācijas pastiprinātājs un organizators.

Vispirms salikšu visu pa plauktiņiem.
Mana Eksperimenta mērķis: nomest lieko svaru (5kg) un iegūt sev tādas auguma aprises, kas mani apmierinātu bez drastiskas sevis mocīšanas ar diētām un citiem strauja svara nomešanas solītiem brīnumiem.

Mani dati, eksperimenta pirmajā dienā: pašreizējais svars 66kg, vēlamais 61kg; pašreizējie apkārtmēri viduklim 79cm, gurnu platākajā daļā 91cm, augšstilbu platākajā daļā 55cm un šaurākajā daļā 39cm.

Eksperimenta līdzekļi nospraustā mērķa sasniegšanai: 
 Ēšanas paradumu maiņa - samazināt uzņemto kaloriju skaitu.
  • izslēgt no savas pārtikas nevēlamos produktus, aizvietojot tos ar veselīgākiem un diētiskākiem produktiem (šobrīd mans klupšanas akmens ir saldumi, bet esmu pilnībā izslēgusi no savas ēdienkartes tādus produktus kā baltmaize, kūciņas un smalkmaizītes, sviests, krējums, trekna gaļa, mērces pie gaļas ēdieniem, ketčups, majonēze, čipsi, saldās limonādes (taisu pati dzērienus no ogu un augļu sulām), pusfabrikātus (veikalā nopērkamus produktus, kuras vajag tikai izcept vai izvārīt), desas, pastētes).
  • ievērot atslodzes dienas vienu reizi nedēļā (man patīk pirmdienas, jo brīvdienās parasti vairāk tiek grēkots pret savu formu).
  • nekādas drastiskas diētas vairāku dienu garumā, jo pēc tam ēst gribās vēl vairāk
  • neēst pēc plkst. 19.00 (parasti ejam pie miera ap plkst.23.30)
  • samazināt ogļhidrātus (saldumus) - sākumā pieļaušu saldumu lietošanu vienu reizi mazos daudzumos dienas pirmajā pusē līdz plkst.14.00.
  • dienas laikā katrā ēdienreizes porcijā iekļaut vairāk dārzeņus un salātus, bet samazināt  gaļas daudzumu.
  • starp ēdienreizēm našķoties nevis ar saldumiem un maizi, bet pašmiksētiem jogurtiem vai dārzeņiem tādiem kā burkāni, kāposti, kolrābji u.t.t. vai svaigiem salātiem.
  • palielināt dienas laikā uzņemtā šķidruma daudzumu bez liekām kalorijām - saldinātājiem (vairāk tējas, negāzētus minerālūdeņus, dabiskās sulas).
Fizisko aktivitāšu palielināšana - pāātrinot vielmaiņu, dedzinot kalorijas, nostiprinot muskulatūru, mainot auguma aprises (plašāk nākamajā tēmas turpinājumā).
    Skaistumkopšanas procedūras mājas apstākļos tvirtam augumam (par to nākamajā bloga rakstā)

    Eksperimenta ilgums: līdz tiek izpildīts eksperimenta mērķis.

    Eksperimenta atskaite: vienu reizi nedēļā šajā bloga tēmā rakstīšu par saviem rezultātiem (svars, secinājumi, interesanti fakti).

    Nav komentāru:

    Ierakstīt komentāru